Alfa Romeo GT
Bear 2006.02.26. 14:55
Bárcsak az Alfa építene egy olyan autót, ami örökölné a 147 orrát és belsejét, meg a 156 méreteit és hátsó részét! És ha ez még háromajtós is lenne, akkor igazán nehéz lenne neki ellenállni. És az Alfa megtette! Az eredmény? Egy vérpezsdítő kupé, igazi olasz vérvonal.
Pár évvel ezelőtt volt az Alfa Romeo 156, még a ráncfelvarrás előtti karosszériával és az Alfa Romeo 147. Mindkettő szép, egyedi vonalvezetésű autó. Az utcán emberek tucatjai nézik meg őket a mai napig, pedig már eltelt pár év a bemutatkozásuk óta.
Motorválasztékuk minden igényt kielégít: a sportos benzinesektől a gazdaságos dízelekig. Gyönyörű belső, hibátlan formavilág, ahogy azt az Alfától megszokhattuk. Mindezek ellenére már akkor sóhajtoztam, bárcsak az Alfa építene egy olyan autót, ami örökölné a 147 orrát és belsejét, meg a 156 méreteit és hátsó részét! És ha ez még háromajtós is lenne, akkor igazán nehéz lenne neki ellenállni.Félreértés ne essék, mind a 156-os, mind a 147-es Alfa Romeo-ba azonnal, kompromisszum nélkül beülnék, mégis szerettem volna összegyúrni őket. A fentebb taglalt gondolat azonban nem csak bennem fogalmazódott meg, mert egyszer csak megjelent egy sajtófotó…
Ezzel el is érkeztünk a Bertone Style Center által tervezett Alfa Romeo GT-hez. (Innentől kezdve elfogult leszek.) Valahol félúton a 156-os személyautóssága és a GTV/Spider/GTA brutális sportossága között létezett egy űr az Alfánál. Valószínűleg ide tervezték a GT-t.Bárhogy is gondolták, tökéletest alkottak. És mielőtt valaki elkezdi sorolni a számára hibának tűnő tulajdonságokat, emlékeztetni szeretnék mindenkit: EZ EGY GRAND TURISMO!Nem a csomagtartó méreteit (ami amúgy meglepően nagy) vagy a hátsó ülésen utazók helyigényeit kell előtérbe helyezni, hanem bele kell ülni, vezetni és átélni a leírhatatlan élményt!
A GT mivoltához tökéletesen passzoló külső és belső magával ragadja az embert. A nagy fémfelületek, a kis oldalablakok, a V-alakú, hosszú orr, az izmos hátsó traktus az előrekanyarodó hátsó lámpával pazar összhangot alkot. A belső térben bőr, vagy AlfaTEX kárpitot találunk hatalmas színválasztékkal. Az igényesebbek kérhetik a műszerfal bőrrel való borítását is. Az ülések kényelmesek és az oldaltartásuk annyira jó, hogy benne ülve még álló helyzetben is a gázpedált nyomkodtam.A 147-ből átvett műszerfal ergonómiája tökéletes. A sportos kormánykerék mögött a világos számlapú műszerek nagyszerűen leolvashatók. A csőműszerek éjjel vörös megvilágítást kapnak. A kapcsolók kézre esnek. Sok embertől hallottam már és én is csak megerősíteni tudom, hogy ez a kategória legszebb beltere.A hat légzsák, a kétzónás automata klíma, az ABS EBD-vel, a sítartó alagút, a bőrkormány -és még sorolhatnám- már az alapfelszereltség része. Extraként rendelhető a BOSE hi-fi, a navigációs rendszer és számos könnyűfém keréktárcsa, arra az esetre, ha le szeretnénk cserélni az alapfelszereltségként járó 16”-os felnit.
|