Alfa Romeo 147 TI: Made in Italy
Bear 2006.03.20. 14:03
A tli idjrssal nem volt sok szerencsm, de a tavalyi GT utn vgre ismt Alfa Romeban lhettem, megint egy tzpirosban - s jfent dzelben.
A 145-s nem volt rossz kocsi, a nyilvnval, fleg minsgi hibi ellenre sem, de 2001-ben a 147-es j alapokra helyezte a kompakt mret Alfk megtlst, olyannyira, hogy ebben az vben a rangos "v autja" dj is Milnba kerlt. A hvs s kimrt stlus nmet, illetve a kiss sablonos francia modellekkel szemben az Alfa a tle megszokott sportossgot kpviselte, formja olaszosan dgs volt, s a sajtbl egyrtelmen kiderlt, hogy jelents mrtkben javult a kidolgozsa. Persze, addtak htrnyok is, pldul elektronikai zavar miatt n magam is szervizbe knyszerltem egy teszt sorn, a kategrihoz mrten szks a 300 liternl kisebb csomagtart, s az ignyes futmvet sem Budapest vacak tjaira terveztk. Sokan kritizltk a lomha viselkedst, a filigrnabb 145-st rezheten jobban vittk az tvett TwinSpark motorok, mint a biztonsgosabb, merevebb, de egyben nehezebb 147-est.Hamarosan rkezik a kvetkez generci, de a htralv idre az Alfa mg felfrisstette a tpust, gy jra alkalmam addott 147-essel jrni. Az importrrel trtnt egyeztets jl kezddtt: piros Rosso Alfa fnyezs s TI csomag - ez egy gy egytt izgalmasan hangzott! A mltbl tvett TI a Turismo Internazionale rvidtse, rgen a gazdagon felszerelt, ersebb motorral szerelt Alfa Giulik kaptak ilyen ktbets jellst, de ltezett mg TI Super, s versenyeztek is ezekkel a villmgyors kocsikkal. Napjainkban inkbb a sportos hangulat megteremtsn, mintsem a versenyzsen van a hangsly, kupzni ott a GTA, gy ennek szellemben lltottk ssze a minden modellhez egysgesen 600 ezer forintrt rendelhet opcis szettet. A 147 TI jellegzetes eleme a 17 colos TOORA knnyfm felni (krmozott csavarokkal s szelepsapkval), a sportfutm, a GTA-stlus, fekete bettes fnyszr, a GTA lgterel, s a hinyz motorjells.Az utastrben fekete a mszerfal, fekete a mszerek szmlapja, piros crnval varrtk a fekete brlseket, ugyancsak brztt a kormny s a vltgomb, spci a sznyeg, vgezetl a GTA-bl szrmazik a tetkrpit. Mindez egytt valban nem drga, de figyelembe vve az tajts 1,9 JTDm 16V Distinctive b 6,2 millis alaprt, s azt, hogy a TI csomagon fell mg 800 ezer forint rtkben volt extra az autn, a teljes vgsszeg 7,7 milli forintja enyhn szlva is szdt. Azt mr alig merem lerni, hogy ebben mg nincs benne a BOSE hifi, s nhny aprsg, teht minden fldi jval felszerelve 8 millit is otthagyhatunk a kassznl. Prmium szegmens ide vagy oda, egyes extrk felra szerintem indokolatlan: a gazdag Distinctive estn ide sorolom a 33 ezres els kartmaszt, az 52 ezres rdivezrlst a kormnyra (TI esetn szria), valamint a szintn 52 ezret kstl tli csomagot, lsftssel s ablaktrl ftssel. 43 ezer az elektrokrm bels tkr, 76 ezer a tempomat, 115 ezer a CD-vlt, s 225 ezer a xenon fnyszr - van itt minden, csak brjuk pnzzel. Az rlista tbngszse utn remltem, nem kell majd csaldnom, s a valsgban az Alfa gy fog viselkedni, hogy minden tekintetben altmasztja a vele kapcsolatos elvrsokat. Nos, majdnem gy lett.
|