Alfa Romeo 159, az újabb mérföldkő
Bear 2006.02.26. 14:50
Csak a legnagyobbak tudják tisztelni ellenfeleiket. És csak a legnagyobbakat lehet tisztelni. A legenda szerint Henry Ford megemelte a kalapját, valahányszor előzni látott egy Alfa Romeot. Enzo Ferrari pedig sírva fakadt, amikor sikerült legyőznie az Alfákat. Mindez a dicső múlt…
… és napjainkban a legenda folytatódik. Szemet gyönyörködtető bizonyítékokat kapunk arra, hogy az Alfa Romeo régi fényében tündököl és mindent elkövet, hogy versenytársai újra a legnagyobb tisztelettel tekintsenek a márkára.Az Alfa Romeo a 159-es tervezésekor a legnagyobb tökéletességre törekedett, még a névválasztásban is. A 159-es szám legendás az Alfa történelmében. A Tipo 159 az ötvenes évek elején verhetetlen volt a versenypályákon. 1951-ben Fangio nyert világbajnoki címet ezzel a típussal, olyan versenyautókat utasítva maga mögé, mint a Ferrari vagy a Maserati.z biztos, hogy az Alfa Romeo és Giugiaro tervezői mindent megtettek azért, hogy az Alfa Romeo 159 büszkén viselhesse a nagy előd típusjelzését.
A 156-os utódjának szánt modell méreteiben is megváltozott: tengelytávja 105, hossza 225, szélessége 105 milliméterrel nőtt, eközben a magassága 13 milliméterrel csökkent. A valós növekedés mellett optikai eszközöket is bevetettek a tervezők, hogy a szemlélődő eggyel nagyobb kategóriába sorolja a sportos limuzint.Oldalnézetből sokan össze fogják téveszteni a 166-os Alfával, mivel a méretbeli növekedés mellett, a hátsó ajtó kilincse is visszakerült rejtekéből a jól megszokott helyére. Több apró részleten is változtattak a tervezők a 156-oshoz képest: áttervezték a kilincseket és a hátsó lámpatestet is.Az autó orrkialakításával már találkozhattunk a Brera-n. Az Alfára jellemző nagyméretű hűtőmaszk, a kidomborodó sárvédők és az összeszűkülő háromlencsés fényszórók alkotta összkép elég agresszív, de tökéletesen passzol a márka arculatához. Októbertől a magyar utakon is kiveri majd a veríték a gyanútlan autóst, ha a visszapillantóban meglátja ezt az összetéveszthetetlen nézést.
|